son haberler

Mevsimlik İşçiler Umduğunu Bulamadı!

Yayınlanma Tarihi: 31 Temmuz 2018 okunma

Ekonomi

Fındık hasadının başlamasıyla Ünye’ye gelen mevsimlik fındık işçileri sahil ve orta kesimde fındık rekoltesinin beklenenden düşük olması nedeniyle umduğunu bulamadı.

2018 yılı fındık hasadı için bahçeye inen üretici sahil ve orta kesimde 3’te 1 fındık rekoltesiyle karşılaşırken bu durum hasat için bölgemize Doğu ve Güneydoğu’dan gelen fındık işçilerini de olumsuz etkiledi.

Fındık işçileri, Mevsimlik Gezici Tarım İşçilerinin Çalışma ve Sosyal Hayatlarının İyileştirilmesi Projesi (METİP) kapsamında Ünye havaalanı Mevkii’nde konaklamaya başladı. En son 200 çadıra ulaşan işçi ve ailelerin sayısı her geçen gün artarken bölgemizde düşük rekolte nedeniyle işçilerin hayallerini suya düşürdü.

Doğulu işçilerin çalışama yaşında olmayan çocukları METİP ile okul hayatına başlarken her gelen işçiler sağlık taramasından geçiriliyor.

Sivrisinekten Şikayetçiler

İşçiler havaalanına yerleşirken sivrisinek nedeniyle zor durumda kaldıklarını ifade etti. Şanlıurfa’dan Ünye’ye çalışmak için gelen Hatun Hanelçi, “biz on gün önce buraya geldik. Geldiğimizden bu yan sivrisineklerle mücadele ediyoruz. Yetkililerden bu soruna çözüm bulmalarını istiyoruz. Henüz fındık işine başlamadık. Bu yıl fındığın az olduğunu öğrendik. Ne yapacağımızı bilemiyoruz” dedi.

Şanlıurfa’dan gelen Yusuf Avcı ise “fındık için Ünye’ye geldik. Fazla olmadığını öğrendik. Bir ay kalacaktık ama daha erken memleketimize döneriz diye düşünüyorum” dedi.

Fındık işçiliği için Ankara’dan ilk kez Ünye’ye gelen Ramazan Duman ise “4-5 gündür buradayız. Fındık bölgede azmış. Ne yapacağız bilmiyoruz” dedi.

Güvercinlerini Alıp Ünye’ye Geldi

Şanlıurfa’dan ailesiyle birlikte Ünye’ye gelen Halil ise severek beslediği takla güvercinlerini de yanında getirdi. Havaalanında kurdukları çadırın önünde güvercinlerini besleyen Halil, “bizim için okul var. Öğleye kadar okula gidiyoruz. Memleketimde beslediğim güvercinleri de yanımda getirdim. Bana alıştıkları için kaçmıyorlar. Onları burada beslemeye devam ediyorum” dedi.

Siz de yorum yapın, görüşlerinizi belirtin.