son haberler

Yayınlanma Tarihi: 12 Ocak 2018 okunma

Gündem

www.unyetv.net / ÖZEL HABER

Türkiye’de Yunus Emre’nin mezarının bulunduğu ilçelerden biri olan Ünye’de Yunus Emre tanıtılmaya devam ediyor. Ünye Şeyh Yunus Emre Derneği bu konuda ilçede ve ilçe dışında çalışmalarını yürütürken Yunus Emre Mahallesi’nde bulunan Yunus Emre Türbesi’nde de çalışmalar devam ediyor.

Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından Yunus Emre Türbesi’ne çıkan yollarda düzenleme ve asfaltlama çalışması sürerken Yunus Emre Camii’nde de çalışmalar başladı. Ünye Yunus Emre Derneği Başkanı Yaşar Argan bu çalışmaları Ünye Haber Gazetesi’ne değerlendirdi.

“Yunus Emre’de Çok Güzel Şeyler Yapıyoruz”

Yunus Emre’de güzel çalışmaların yapıldığını ifade eden Argan, ” Biz ve Yaban Yunus da Tamam projesi kapsamında bir seyahat yapmıştık. Bu seyahat nedeniyle büyük bir ufuk elde ettik. Biz gördük ki Türkiye’de Yunus Emre’nin tanıtımıyla ilgili bir mücadele başlamış. Eskişehirliler Yunus Emre’yi tanıtmak için Türk Dünyası Vakfı’nı kurmuşlar, hizmetler yapmışlar, Manisa’da Büyükşehir Belediyesi Yunus Emre Türbesi’nin yollarını yapmışlar. Türbenin bakımını yapıyor, sosyal tesis yapıyor, Isparta’da Yunus Emre Türbesi’ne giden yollara, spor bakanlığı yürüyüş yolları yapıyor, bir başka yere kültür bakanlığı el atmış. Velhasıl Türkiye’de bir Yunus Emre sevgisi oluşmuş, bu bizleri ziyadesiyle mutlu etti, memnun etti. Hatta beraber Eskişehir’e gittiğimiz zaman orada türbenin orada bize çayda ikram ettiler, ben Eskişehir’e 3-5 defa giden arkadaşınızım. Eskiden tabiri caiz ise in cin top oynardı bugün geldiğimiz noktada bize çay ikram ettiler, demek ki Ünye güzel işler yapıyor ki bunu örnek almışlar” diye konuştu.

“Ünye Taşıyla Selçuklu Mimarisi Yapılacak”

Yunus Emre Camii’nde tadilata başlandığını ifade eden Başkan Argan, “Biz Yunus Emre Derneği olarak zaten Yunus Emre’nin ruhaniyeti üzerinde söylemleri beyitleri üzerinde bir tanıtım yapıyoruz yoksa Yunus Emre’nin illa mezarı şuradadır diye bir müzakeremiz yok. Buna da gerek yok zaten. Yunus Emre bir yerde doğdu binlerce yerde mezarı var niye Yunus Emre’nin yazarı onu sevenlerin gönüllerinde. Dolayısıyla bu gezimizde bu tarihi doku bizim dikkatimizi çektiği için bizlerde Ünye’de neler yapabiliriz arkadaşlarımızla değerlendirmede bulunduk ve sonuç olarak dedik ki bizim camimizin dışında o suni cam kaplama zaten zamanını yitirdi dökülmeye başladı, bunu nasıl yapalım? Bunu bir tarihi dokuya kavuşturalım bu caminin dışını Ünye taşı ile kaplamak suretiyle bir tarihi görüntü kazandıralım istedik bu konuyla ilgili mimar ve mühendis arkadaşlarımızla görüştük. Büyükşehir belediye başkanımızla görüş alış verişinde bulunduk ve bu görüşlerimizin istişarelerimizin sonucu Şeyh Yunus Camii’nin duvarlarını Ünye taşıyla kaplamaya karar verdik. Bugün hemen hemen bitmek üzere çok güzel bir görüntü elde ediyoruz. Taşla kaplıyoruz pencere kenarlarına köşelerine o taşla özel sureler yaptırmak suretiyle inşallah tarihi bir görüntü kazandırmış olacağız, hatta girişindeki Ünye taşı ile beraber Ünye’nin birde meşhur fırın taşı var ondanda katmak suretiyle orada bir renk cümbüşü sağlamış olacağız. Böylece camimize baktığımız zaman bir taş cami bizi bir tarihe götürme imkanı ve fırsatı bulmuş olacağız. Burada camiyi bir tarihi dokuya bölündürdüğümüz zaman caminin önünde bir şadırvanımız var onun üstünde plastik kaplama bir mebla var onu da üzerine tekrar kiremit çatı yapmak suretiyle onunda o suni görüntüsünü camiye uygun hale getireceğiz” dedi.

“Bayanlar İçin Bölümler Yapılacak”

Argan ayrıca Yunus Emre’de bayanlara ait alanların da yapılacağını ifade ederek, “tabi oraya gelen ziyaretçilerimiz var. Bayanlar geliyor, çocuklu anneler geliyor, engelli vatandaşlar geliyor ama onlara biz orada sosyal bir hizmet vermekte zorlanıyoruz, neden engelli lavabomuz yok, annelerimiz için çocuk emzirme yerimiz yok bayanlar için anneler için bir abdest alma yeri yok. Bütün bunları düşünerek Büyükşehir Belediye başkanımızla bir çalışmaya girdik ve buraya bir proje yaptırıyoruz. Daha önce Nihat Şen arkadaşımız bize bir proje gönderdi ama o proje biraz daha modernize bir projeydi çok kabul görmedi, oraya Enver Bey’in talimatıyla Büyükşehir fen işlerinden mühendisler geldiler, şu anda çalışma yapıyorlar, Selçuklu dönemini yansıtan at nalı kemerlerle güzel bir proje yapılıyor, bu projenin içeriğinde ne var? Demin ifade ettiğim bay bayan lavaboları, bayan abdest alma yeri, bayan çocuk emzirme yeri, engelli lavabosu var. Üstünde de yine bir sosyal tesisimiz var bu sosyal tesisimizde en az 50-60 kişi bir otobüs dolusu insana yer var. Geldikleri zaman bir konuşma olduğunda yapabilecekleri bir salonumuz var. En önemlisi biz Eskişehir’de gördüğümüz gibi bu insanlar dendiği zaman hemen orada bilgisayarımız otomatik olarak algılayacak kamera sistemiyle ve onlara 12 dakikalık bir Yunus Emre belgeselimizi anlatmış olacağız. Böylece Ünye Yunus Emre’yi ziyaret eden misafirlerimiz daha bir bilgili şekilde oradan ayrılmak suretiyle onların ruh dünyasında daha derin izler bırakmayı düşünüyoruz. Yine bu sosyal tesisimizde, Yunus Emre müzesi yapmak istiyoruz. Bu müzede ne olabilir, ilk defa biz Yunus Emre ile ilgili yazılan kitapları toplamaya başladık, elimizde 40-50 tane var. Gittiğim fuarlarda Yunus Emreyle ilgili farklı yazarların kitaplarını topluyorum, bunları orada sergilemek suretiyle Yunus Emre dönemine ait de bir takım eşyaları koymak suretiyle bir sergi yapmayı düşünüyoruz. Yunus’un resmini görürsünüz mutlaka bir heybesi vardır, bizim çocukluğumuzda da bu heybelerden vardı insanlar omzuna koyar bu heybe ile 2 saat 3 saat yürürdü. Hatta bana bir arkadaşımız dedi ki Ünye’de bu su böreği Yunus Emre’den kalma dedi, nereden biliyorsun dedim bu evde yapılıyor azık olarak torbalara konuyordu dedi. Mesela buda güzel bir tespit. Çok tarihi derinliği olmayabilir ama kültürel bir değeri var. Böyle o döneme ait elbiseler, azıklar, kitaplar bunlardan oluşan ve yine arkadaşlarımızın ve Ünyeli hemşerilerimizin katkısıyla o müzeyi de canlandırmaya ve canlı tutmaya çalışacağız. Yine bu sosyal tesisin içinde belki birkaç tanede satış bölümleri olabilir Ünye’ye gelen insanların Ünye’yi unutmaması için hatıra türü eşyalar olabilir. Bu projelerimiz yapılıyor bunlar bittiği zaman Numan Beye götürmek suretiyle onun desteği ile oraya yapmak istiyoruz. Biliyorsunuz Numan Bey Ünye’ye geldiği zaman Şeyh Yunusu sık sık ziyaret eden uğrayan devlet adamlarımızdan. Bir defa geldiğinde başbakan baş danışmanıydı rahmetli Erbakan’ın sonra bir partinin başkanı oldu, sonra Ak partide genel başkan yardımcısı oldu, başbakan yardımcısı oldu, şu anda bakan yani dediler ki inşallah bir daha geldiğinde seni farklı yerlerde görmek istiyoruz. Hep farklı yerde görünerek bu güne kadar geldi inşallah bundan üstünde de görme imkanımız ve fırsatımız olur. Öyle zannediyorum ki Numan Beyle bizim bu projemize sıcak bakmak suretiyle Şeyh Yunus Emre’ye kültürel manada hem sosyal bir projeyi kazandırmış olacağız hem de daha rahat ve huzurlu bir şekilde ziyaretlerini yaparak oradan çok çok mutlu bir şekilde ayrılmalarını sağlamış olacağız diye düşünüyorum. Görüyorsunuz zaten Büyükşehir belediyesi yollarımızı asfaltlamaya başladı tam ocak ayı eski bütçenin bittiği yeni bütçenin hayata geçtiği dönemler. Önümüzdeki zaman içerisinde bu çalışmalar devam edecek Şeyh Yunus Emre’ye çıkan ve Yunus Emre caddesi ile bağlar başından gelen cumhuriyet meydanından yukarıya gelen yollarda proje kapsamında programa alındı. Bu yollar sıcak asfaltla kaplandıktan sonra her yol hemen hemen Şeyh Yunus Emre deme şansımız olacak ve insanlar çeşitli yerlerden buraya huzurlu şekilde ulaşmak suretiyle buradaki sosyal imkanlardan da faydalanarak Ünye’den çok iyi, çok güzel anılarla ayrılmış olacaklar. Bugün bile Ünye’ye gelen gruplar geçenlerde 140 kişilik doçent profesör ilim irfan adamı geldi ziyaret ettiler orayı sohbetlerimiz oldu, bana bir profesör bayan gazi üniversitesinde burası çok temiz dedi. Ziyaret ettiler ve mutlu mesut ayrıldılar. Gittikleri her yerde de Ünye’nin bu güzelliğini anlatmalarına vesile olmak, daha çok, insan buralardan etkilenecek İnşallah Ünye’nin esnafı Ünye’nin halkı görmüş olacaktır diyorum. Hiçbir etkilenme olmadı çünkü bizim kültürümüz camileri taştandır, orta camii taştandır, Saray camii taştandır. O taşların bir kısmı döküldü biz oradan endişe de ediyorduk ama Allahın hikmeti yeni bir Ünye taşı türü ortaya çıkmış o caminin duvarında da gördüğünüz gibi hafif renkteki o taş kaplandığı zaman rutubet almıyor ve uzun yıllar durabiliyor. Yani bu eski kırmızı beyaz olan taşlar daha farklı bir taş” diyerek sözlerini tamamladı.

Siz de yorum yapın, görüşlerinizi belirtin.