son haberler

Yok Böyle Bişi

Yayınlanma Tarihi: 13 Nisan 2018 okunma

Güngör YÖRÜK gungoryoruk@hotmail.com

Ne denek “yok böyle bişi?”

Madem “yok niye diyorsun?”

Demek ki var bir şey.

Son zamanların moda ifadelerinden. Adam anlatıyor ve hoşuna gitmeyen bir yere rastlıyor. Hemen “Yok böyle bişi” diye açıklamada bulunuyor.

Bazıları “şey” olduk diye bir ifade kullanıyor.

Hele “oha olduk” ibaresine ne demeli?

Artık kelimeler tükenmiş. Öyle tükenmiş ki iki de bir “çüşş” diye sesler duyuyoruz.

Haydaa, şaşırdım oldum, manyak güzel…

Bütün bunlar yeni nesil lafları.

Hemen hemen hepsi de çağdaş, modern.

Giydikleri “markalı” türden.

Kelimelerinin markası yok ama.

Arkası da yok.

Kimse neyi nasıl söyleyeceğinden haberleri yok.

Üstelik en azı lise mezunu.

Kısaca yeni nesil yeni bir lisan geliştirmiş. Sadece kendileri anlıyor.

Neyse biz yine bildiğimiz gibi konuşalım da bazıları “oha” olsun.

Olun bakalım.

Biz vatandaş olarak kalacağız hep.

 

 

 

 

 

Siz de yorum yapın, görüşlerinizi belirtin.

Yazarın Diğer Yazıları

Yazarın tüm yazıları.

Ünyede Gelemikoli Nasıl Satılır?

16 Kasım 2018 okunma
Ben seyyar satıcıların ne sattıklarını görmeden anlayamadım. Hele fiyatını hiç anlayamadım. Tezgahın başında akşama kadar dururlar. Avazı çıktığı kadar bağırırlar. Kavamı lahami varrrr! Taze nilecı tangu bulunur! Dalımcalar yeni geldiiii! Ağabeyler,... Devamını Oku

Yaşasın Tecavüzcü

9 Kasım 2018 okunma
Gazetelerde boy boy haberler. “Falanca kişi tacize uğramış” diye. Oh olsun desen ona yazık demesen millete yazık! Televizyonlar her türlü kötülüğü özendirsin sonra başına gelince ah vah et. Yemezler. Eskiden suçluları savunan bir görüş vardı. Hatta bu... Devamını Oku

Karaya Vuran İskele

26 Ekim 2018 okunma
Güz gelince sular çekilirdi Karadeniz’den. Bu sefer biraz fazla çekilmiş. Bir gün bakmışınız ki denizin ortasındaki ada karaya oturmuş. Hatta irili ufaklı adacıklar karada kalmış. Kışın ve baharda sular tekrar eski yerine gelir. Her şey iyi has da bu sefer... Devamını Oku

Ünye’nin Eski İskelesinin Demiri Batar Mı?

19 Ekim 2018 okunma
Demir ise batar. İster suya at batsın, ister başka yere. Nihayetinde metal bir şey. Eskisi kadar sert olmasa da yine de sivri tarafı batar. İskele daha kumsala “vurmamışken” iki genç aralarında konuşuyordu. “Şu iskeleyi yıksalar” diye. O zamanlar suyun... Devamını Oku

Kanun Nerede?

12 Ekim 2018 okunma
Bence TV yapımcılarına veya sahiplerine sorsunlar: -Dizi filmlerin çekildiği ülke neresi? Yahu adamlar Türkçe konuşuyor, hadi tercüme edildi diyelim isimleri de Türkçe. Sonra dizide ki okulların isimleri de Türkçe. Ne kadar resmi daire varsa ismi Türkçe. “Ne... Devamını Oku

Televizyon Siyaseti

5 Ekim 2018 okunma
Ben fazla TV seyretmem. Çünkü vaktim önemli. Bazen misafir olduğum yerde bakıyorum. Bazen de spor programlarına. Ancak dizilerde bir bölümde bile kanalları tanıyorum. Logo koymalarına hiç lüzum yok yani. Mesela karı-koca kavgasında ne yaparsa yapsın kadın... Devamını Oku

Heytt Ben de Adayım

28 Eylül 2018 okunma
Yerel seçimler yaklaşmaya başlayınca adaylar da boy göstermeye başladı. Mahalle ihtiyar heyetine adaylıktan tutun da büyük şehir belediye başkanlığı adaylığına kadar her mevkie aday var. Hepsi de nereye adaysa oranın en iyisi olduğunu söylüyor. Seçilince... Devamını Oku

Köy Azasının Görevden Alınması

21 Eylül 2018 okunma
Oldum olası bizim köy muhtarsız yönetilir. Adettir bu. Köy ancak aza seçme hakkına sahiptir. Köye aza seçimi ise tuhaftır hani. Aza adayı tek kişi olur ve millet reyini ona atar. Gel zaman git zaman bizim köye bir aza daha seçilir. Gün görmüş adamdır. Daha... Devamını Oku

Ali Koç Gazeteci Koyun Vs…

14 Eylül 2018 okunma
Oldum olası tv dizileri ile spor haberlerine bir antipatim vardır. Ne kadar abuk-sabuk şey varsa bu ikisinde oluyor. Bu konuda çok yazdım. Son olmayacak. Çünkü bu ikisi malzeme bolluğuna sahip. Geçenlerde Ali Koç kulüp başkanı olarak kulüp televizyonuna çıktı.... Devamını Oku

Yeni Nesil Kimin Eseri?

7 Eylül 2018 okunma
Ne zaman nesil ile ilgili bir tartışma olsa ya “bizim” diye haykırıyoruz ya da  “Bitli yorgan” misali üstümüzden atmaya çalışıyoruz. Diğer ülkeler ölçü alındığında en genç nüfusa sahip ülkelerden biriyiz. Günümüz neslinin bir tek hedefi var o... Devamını Oku