son haberler

Karne Yaklaşırken

Yayınlanma Tarihi: 11 Ocak 2019 okunma

Güngör YÖRÜK gungoryoruk@hotmail.com

Neden bilmem ama çocuklar kar yağmasından çok hoşnut oluyorlar.

Şöyle geriye doğru baktığımda kar benim için hep kötü şeyleri hatırlatıyor. O yüzden kar benim için o kadar olmaz şeylerden değil.

Bir kere kar soğuk.

Tabii soğuk olacak diyeceksiniz. Hiç sıcak kar olur mu?

Tablodaki karlar hiç üşütmüyor ama.

Tablodaki çiçekler de kokmuyor Güngör Efendi. Bilip bilmediğin hususta konuşma!

Olsun ben yine kar sevmiyorum. Üzerinde yürüyünce kayıyor. Hiç insanı kaydıran şey sevilir mi?

Hayda! Yahu sen bir tuhafsın Güngör Efendi. Çamur da kayıyor.

Çamur her yerde olmuyor. Kar her tarafa aynı yağıyor.

Kar temiz, çamur kirli ama.

Temizi bilmem ama sen kirli şey görmemişsin. Çamurun kirinden ne olacak? Yıkarsın temizlenir. Sen gönlü ve beyni kirli olandan kork bence.

Yahu bir kar konusuna girdik, konu nereden çıktı. Her neyse çocukların karı sevdiğini kabul ediyorum. Sadece ben sevmezdim. Bu da başkaları da sevmeyecek anlamına gelmez.

Bu arada karne  zamanı da yaklaşıyor. Ocak ayının son haftası okullar yarı yıl tatiline girecek. Bakalım karı sevdikleri kadar, karneyi de sevecekler mi?

Karnelerin de bir hükmü kalmadı. Sürpriz falan olmuyor. Giriyorsun sisteme karneni bir hafta önceden görüyorsun. O gün sadece kağıt olarak eline alıyorsun o kadar.

Zaten karnenin açıklaması basit.

Zayıflar hocadan, iyi notlar öğrencinin.

Herkesin çocuğunun aklı “zehir” gibi çalışıyor maşallah.

Hem kar, hem karne aynı zamanlara denk geliyor.

Umarız çocuklar ikisine birden sevinir.

İyi olmayan karne kardan daha çok üşütür.

Kar belki vücudu üşütür ama karne öyle değil.

Herkese dilediğince bir kış, yine gönlüne göre bir karne dilerim.

Elleriniz ve ayaklarınız üşüsün varsın. Gönlünüzü üşütmeyin yeter.

 

 

 

 

Siz de yorum yapın, görüşlerinizi belirtin.

Yazarın Diğer Yazıları

Yazarın tüm yazıları.

“ŞİYİR” Nasıl Yazılır?

4 Ocak 2019 okunma
Şekil itibariyle iki türlü şiir var. Biri serbest, biri ölçülü. Serbest olanın kuralları başka, ölçülü olanların başka. Günümüzde en çok serbest yazılıyor. Çünkü hece ile yazılırsa işin içinde hece var, kafiye var, durak var hatta redif var. Var... Devamını Oku

Falanca Otelde Kalıyormuş

28 Aralık 2018 okunma
“Kızım elini çabuk tut” diyor anası. “falanca otelde kalıyormuş” diye de ilave ediyor. Aslında uyarıyor bir bakıma. Dizi filmdeki adam başka biriyle nişanlanacak. Yani tabiri caizse “kuş elden kaçacak” anasının kızı. Elini çabuk tutması lazım.... Devamını Oku

3 Partiden Aday Adayı Olunur Mu?

21 Aralık 2018 okunma
Bence olunmalı. Demokrasi değil mi bu. Seçmen seni nereden seçmek isterse oradan seçsin. Tamam biliyor salçama Güngör Efendi diyor şimdi bunu okuyan. Der demesine de benim de onlara bir çift sözüm olur. Nasıl mesela? Şöyle: Adam her devirde aday adayı olmadık... Devamını Oku

İttifak Nedir

14 Aralık 2018 okunma
Her ne iş yapıyor, neyle meşgul oluyorsanız olun; yanınıza en az bir veya daha fazla ortak alarak yaptığınız “güç” birliğidir. Güçlü olmak için güç birliği yapılır bazen. Gerçi ittifak yapmak hem güçtür hem güçlü olmaktır. Aslında söylenmese... Devamını Oku

EMNİYET SEMERİ

7 Aralık 2018 okunma
Sürücü taifesinin hoşlanmadığı bir şey. Ne güzel koltuğa kurulup, anahtarı kontağa takıp, yola rahat rahat gitmek varken bu “emniyet kemeri” de nereden çıktı. İnsanı sıkıyor. Hele şoför biraz göbekliyse vay haline. Bir de araba otomatik vites değilse... Devamını Oku

PITIK

30 Kasım 2018 okunma
Şu yerel kelimeler yok mu? Pıtık nedir biliyorsunuz değil mi? Bizim oralarda iki anlama gelir. Biri parmakları bir birine sürterek çıkarılan ses. Buna “pıtık çalma” da denir. Daha çok halk oyunlarında olur. Bir nevi oyuna ritim katmak için çıkarılan ses.... Devamını Oku

Ünye’den Adayım

23 Kasım 2018 okunma
İlk önce şunu hemen belirtmem lazım. Bu aday adaylığı da ne oluyor? Aday adaylığı diye bir şey olur mu? Kim istese aday olsun millet birini seçsin. Neymiş falan “şey” için aday adayı imiş. Bu demokrasinin neresine sığıyor. Haa!Madem çok biliyorlarsa... Devamını Oku

Ünyede Gelemikoli Nasıl Satılır?

16 Kasım 2018 okunma
Ben seyyar satıcıların ne sattıklarını görmeden anlayamadım. Hele fiyatını hiç anlayamadım. Tezgahın başında akşama kadar dururlar. Avazı çıktığı kadar bağırırlar. Kavamı lahami varrrr! Taze nilecı tangu bulunur! Dalımcalar yeni geldiiii! Ağabeyler,... Devamını Oku

Yaşasın Tecavüzcü

9 Kasım 2018 okunma
Gazetelerde boy boy haberler. “Falanca kişi tacize uğramış” diye. Oh olsun desen ona yazık demesen millete yazık! Televizyonlar her türlü kötülüğü özendirsin sonra başına gelince ah vah et. Yemezler. Eskiden suçluları savunan bir görüş vardı. Hatta bu... Devamını Oku

Karaya Vuran İskele

26 Ekim 2018 okunma
Güz gelince sular çekilirdi Karadeniz’den. Bu sefer biraz fazla çekilmiş. Bir gün bakmışınız ki denizin ortasındaki ada karaya oturmuş. Hatta irili ufaklı adacıklar karada kalmış. Kışın ve baharda sular tekrar eski yerine gelir. Her şey iyi has da bu sefer... Devamını Oku